viernes, 23 de marzo de 2012

Proposta Metodològica




Degut als canvis organitzatius que està experimentant l’organització, la via més efectiva per a la preparació dels treballadors és la formació continuada. Serà necessari un previ i exhaustiu procés d’anàlisi i detecció de necessitats, essent necessari un procés d’avaluació inicial, amb la intenció de donar resposta a dites necessitats a través d’accions formatives que millorin  la qualitat professional i en conseqüència la competitivitat de l’empresa

Els objectius del pla seran:

          Potenciar l’adquisició de nous coneixements i recursos tècnics per al desenvolupament de l’activitat professional de tots i cada un dels col·laboradors..

          Incrementar la motivació e implicació dels treballadors, fomentant el desenvolupament professional i personal dels col·laboradors /es del centre

          Integrar els objectiu departamentals de l’organització

          Fomentar la comunicació interna, dotant-la de major agilitat i millorant les relacions laborals i la participació a l’organització

          Millorar el rendiment i la qualitat en la pràctica professional

          Influir en l’adaptació de les persones als canvis i facilitar la seva adaptació.

          Integrar als nous col·laboradors

          Incrementar la competitivitat empresarial al mercat laboral

          Millorar la imatge de l’entitat


Les línees de treball per poder elaborar el pla de formació seran les següents:

1-Estudi de l’entorn organitzatiu del centre

Anàlisis a nivell organitzatiu(anàlisi de la pròpia organització, els col·laboradors que  la integren i experiències formatives prèvies)

Eixos de l’estudi

Organització:

-Estructura organizativa

-Objectius departamentals

-Llocs de treball existentes

-Política formativa vigent

 Factor humà

 Factor Formatiu

 2-Detecció de les necessitats a través de la creació d’instruments de detecció i anàlisi de les necessitats formatives

 -Recollida de dades

-Diàgnòstic de necessitats

-Priorització de necessitats

-Elaboració d’instruments per detecció de necessitats

-Estudi de l’organigrama

-Fitxa d’objectius

-Fitxa de valoració de llocs de treball o descripció de llocs de treball

-Estudi de la  Política formativa

-Qüestionari avaluació necessitats

-Estudi dels plans de formació precedents

 3-Desenvolupament, aplicació i avaluació del Pla de formació

Degut a la limitació en el temps pel que fa al pràcticum la intenció és centrar-me en les dues primeres línees, ja que materialment no donarà temps de fer-ne la tercera(75 hores, 4 hores diàries)

No hay comentarios:

Publicar un comentario