A nivell d’organització esmentar que l’empresa XXX és
un dels grups líders pel que fa al calçat i el tèxtil a Europa, amb
aproximadament 4000 botigues i més de 20.000 col·laboradors treballant en es
seves diferents cadenes i empreses de serveis. A Espanya compta amb 300
botigues
Els departaments
són:
EXPANSIÓGestiona tots els temes immobiliaris del Grup XXX a Espanya, ja que tots els immobles que s’ocupen (botigues, oficines, magatzems) estan en regim de lloguer. Es dediquen a fer la cerca d’emplaçaments i la negociació de contractes, tant dels nous emplaçaments com dels ja existents.
RECURSOS HUMANS
Recursos Humans s’ocupa de la selecció, la formació i
la prevenció de riscos laborals de totes les persones del grup. L’àrea d’administració de personal gestiona les contractacions, el pagament de salaris i l’aplicació de convenis col·lectius.
L’àrea de Prevenció informa dels riscos de cada lloc de treball i forma per tal de minimitzar els riscos. Organitza i gestiona la vigilància de la salut a tots els centres de treball, a través de la realització dels reconeixements mèdics, i vetlla pel compliment de la normativa de PRRLL, establint mesures correctores en col·laboració amb els delegats regionals.
L’àrea de selecció i formació es dedica a realitzar els processos de selecció tant d’obertura de noves botigues com per posicions de la central. També es porta a terme el desenvolupament de procediments d’integracions, entrevistes de seguiment d’incorporacions, i s’encarrega d’organitzar formacions tant per central com per botigues(sense estar procedimentat ni professionalitzat el procés)
JURÍDIC
Es responsabilitza de gestionar totes les funcions
relacionades amb l’Àrea jurídica, excepte la fiscal i laboral,pel que
desenvolupa el seu coneixement pel que fa al dret mercantil, consum,
administratiu i penal.
CONTROL DE GESTIÓ
Recull la informació numèrica que generen altres
departaments, la integra i relaciona i elabora informes numèrics que faciliten
la presa de decisions pe part de direcció. També aquest departament és
responsable de la confecció dels diferents pressupostos de les cadenes.
FINANCES
El Departament de Finances és el responsable de les polítiques,
plans, mobilització i administració dels recursos econòmics de la companyia.
OBRES i MANTENIMENT
Aquest departament és el responsable de
l’acondicionament i adaptació de nous locals al concepte de botiga i de les
reformes. L`area de manteniment s’encarrega de donar solució a les incidències
o avaries que es produeixen a botiga i de la gestió de tots els seguros
INFORMÀTICA
Donen suport informàtic a totes les àrees de la
companyia:Botigues, oficines centrals i magatzems. S’ocupen de la instal·lació,
manteniment i reparació dels TPV(terminals de punt de venda), mitjançant els
quals s’envien les dades de vendes i es rep informació per a la venda següent. També
asseguren el bon funcionament de les eines informàtiques de la central de
Barcelona, l’oficina de compres de Oiartzun i els magatzems.
PROJECTES
Desenvolupa i posa en marxa les noves aplicacions
vinculades amb les tecnologies de la informació per la millora del procés dins
de la companyia.
ADV (Administració de Vendes)
Gestionen les tasques administratives que es generen a
botigues i donen recolzament en la resolució de les incidències que sorgeixen. Realitzen
el control dels ingressos de les botigues, organitzen el moviment de les
mercaderies entre elles, fan
l’ajustament d’estoc real i reben la valija
COMPTABILITAT
La missió fonamental del departament és registrar,
quantificar, analitzar i interpretar tots els fets econòmics que es donen a les
empreses del grup.
No hay comentarios:
Publicar un comentario